Iarna poate fi un anotimp magic, dar uneori zilele scurte si reci devin aproape insuportabile si ne pot afecta negativ. De aceea, acum este momentul sa ne ingrijim si sa ne facem timp pentru noi, sa ne relaxam mai mult ca oricand si sa ne incarcam bateriile, atat fizic, cat si emotional.

E important de stiut ca acest sezon este cel mai potrivit pentru a ne vindeca glandele suprarenale, a caror afectare are ca principal simptom depresia. Natura ne-a dat zile mai scurte in timpul iernii dintr-un motiv foarte important: sa ne odihnim, sa ne relaxam si sa ne pregatim astfel pentru lumina si caldura zilelor de primavara.

In mod natural, viata isi incetineste ritmul. Reactia noastra, fireasca, oarecum, este sa ne postam in fata computerelor, televizoarelor sau a jocurilor pe computer. Expunerea prelungita la lumina acestor dispozitive este, insa, mai nociva decat credem. Intervenind in cursul firesc al naturii, nu facem altceva decat sa ne indreptam cu viteza spre stari depresive sau chiar spre ceea ce se numeste tulburare afectiva de sezon.

Tulburarile afective sezoniere fac parte din categoria depesiilor si se manifesta in aceeasi perioada a anului, de regula toamna sau iarna. O data cu venirea primaverii, acesta stari vor disparea. Simptomele cele mai comune sunt:

pofta de dulce si carbohidrati
nevoia constanta de somn
stari de oboseala frecvente
cresterea in greutate
tendinta de izolare

Vestea buna este ca aceste tulburari pot fi cu usurinta prevenite sau indepartate. Iti dam noi cateva idei si iti garantam ca functioneaza!

1.Fa sport! Miscarea iti va pune sangele in miscare, incalzindu-ti corpul. Vei descoperi ca te va ajuta sa te relaxezi pentru ca stimuleaza secretia de dopamina naturala, hormonul fericirii. Sa faci plimbari prelungite poate fi inviorator, dar ai grija sa te imbraci suficient de gros, pentru a evita o imbolnavire.

2.Sa fie lumina! Profita la maxim de zilele insorite! Chiar si soarele de iarna, mai slab, pe langa faptul ca ne face zilele mai frumoase, iti ajuta pielea sa sintetizeze vitamina D.

3.Dormi mai mult. Incearca sa-ti setezi ceasul interior in functie de rasarit si de apus, in masura in care este posibil. Trezeste-te cand rasare soarele si incetineste gradual ritmul activitatii tale zilnice, o data cu lasarea intunericului. Dupa cina rezerva-ti timp pentru copiii tai sau citeste o carte inspirationala.

Incearca sa eviti lumina albastra, rece, generata de catre ecranele telefoanelor mobile, ale televizoarelor sau ale tabletelor. Este stiintific demonstrat ca expunerea la acest tip de lumina determina scaderea nivelului de melatonina secretata de catre glanda pineala. Melatonina este hormonul somnului, principala responsabila cu adormirea ta. Mai tine cont si de faptul ca orele de somn de dinainte de miezul noptii sunt cele mai benefice pentru sanatatea ta si pentru…frumusete.Acest ritm natural pe care ti-l vei impune iti va ajuta organismul (si dispozitia) sa se adapteze anotimpului.

4.Supravegheaza-ti consumul de zahar. Majoritatea dintre noi stim ca un consum exagerat de zahar are un efect negativ asupra corpului. Nu este vorba doar despre cresterea in greutate, ci si despre schimbari de dispozitie, diminuarea energiei, aparitia poftelor si chiar scaderea imunitatii.

Reducand aportul de zahar sau optand pentru indulcitori naturali precum stevia, vei reusi sa-ti potolesti pofta de dulce, iar in timp vei putea chiar sa renunti la el, fara a-i duce dorul. Studii recente au demonstrat ca zaharul este legat de tulburarile de dispozitie si chiar poate cauza depresia.

5.Prepara-ti supe acasa. Supele calde si hranitoare sunt hrana perfecta pentru zilele friguroase. Poti incerca si o ciocolata calda cu maca. Maca si cacao sunt combinatia optima pentru sanatatea glandelor suprarenale, echilibrul hormonal si pentru dispozitie

6.Petrece timp cu prietenii si cu familia. Incearca sa razi cat mai mult, petrece timp cu persoane vesele si optimiste. Inconjuradu-te de oameni pozitivi iti vei imbunatati starea de spirit si te vei tine departe de tulburarile de dispozitie. Daca poti, mergi la o clasa de yoga sau citeste o carte la care visai de mult timp.

7.Meditatie sau rugaciune. Meditatia te va ajuta sa-ti concentrezi atentia intr-o alta directie si sa sa reduci stresul. 30 de minute de pauza de la programul tau zilnic, oricat de aglomerat ar fi, te vor ajuta sa te relaxezi cu ajutorul meditatiei sau al pozitiilor de yoga. Rugaciunea este de asemenea o solutie miraculoasa de relaxare, care iti va aduce lumina intr-o zi rece si intunecata de iarna.

8.Fii calm. Poti sa alegi suplimente pe baza de busuioc, ashwagandha, L-Theanina sau bea o ceasca de ceai din plante. Traditionalul musetel, impreuna cu lamaia si cu mierea fac o combinatie perfecta, si este potrivit atat pentru tine, cat si pentru copii tai.

Incearca sa urmezi acesti pasi si vei vedea ca treptat se vor contura noi obiceiuri, care te vor ajuta sa fii mai optimist si mai sanatos. Daca iti vei hrani trupul si spiritul in timpul iernii, vei intra in primavara reinnoit, sanatos si plin de vitalitate.